EGR klep verwijderen en afdichten


Orange chiptuning is erin geslaagd de 1.2 TDI Ecomotive / Bluemotion / Greenline te herprogrammeren.

Uitlaatgasrecirculatie (EGR) is een stikstof-reductiemethode die gebruikt wordt bij interne-verbrandingsmotoren. EGR staat voor Exhaust Gas Recirculation.

Het principe van het EGR systeem is dat er een hoeveelheid van de uitlaatgassen uit de motor teruggeleid wordt naar de verbrandingskamer. Doordat het uitlaatgas gemengd wordt met de inkomende lucht, zal het zuurstofgehalte van het verbrandingsmengsel dalen.

Bij dieselmotoren is een bijwerking van het EGR-systeem dat er meer roet uitgestoten wordt. Minder NOx leidt tot meer roet en omgekeerd.  Het inlaatsysteem kan op den duur zwaar vervuild raken met roetaanslag. Door de vervuiling van het inlaatsysteem kan het EGR systeem niet meer goed functioneren en treden er storingen op.

Mogelijke symptomen van een slecht werkend EGR systeem 

  • Slecht stationair lopen
  • Slechte warme start
  • Beperkt vermogen
  • Hoog verbruik
  • Vervuiling wervelklep
  • defect DPF systeem
  • Storingslampje
  • Stotterende motor

EGR klep volledig uitschakelen

Wij kunnen de EGR klep volledig uitschakelen in de motorsoftware zodat deze niet meer wordt aangestuurd en gesloten blijft. Doordat de EGR klep gesloten blijft kan het motormanagement een optimale verbranding blijft leveren.

Voor meer informatie zijn wij bereikbaar via de contactpagina of telefonisch op 073-2601111

 

P0401 Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected
P0402 Exhaust Gas Recirculation Flow Excessive Detected
P0403 Exhaust Gas Recirculation Control Circuit
P0404 Exhaust Gas Recirculation Control Circuit Range/Performance
P0405 Exhaust Gas Recirculation Sensor A Circuit Low
P0406 Exhaust Gas Recirculation Sensor A Circuit High
P0407 Exhaust Gas Recirculation Sensor B Circuit Low
P0408 Exhaust Gas Recirculation Sensor B Circuit High
P0409 Exhaust Gas Recirculation Sensor A Circuit
P040A Exhaust Gas Recirculation Temperature Sensor A Circuit
P040B Exhaust Gas Recirculation Temperature Sensor A Circuit Range/Performance
P040C Exhaust Gas Recirculation Temperature Sensor A Circuit Low
P040D Exhaust Gas Recirculation Temperature Sensor A Circuit High
P040E Exhaust Gas Recirculation Temperature Sensor A Circuit Intermittent/Erratic
P040F Exhaust Gas Recirculation Temperature Sensor A/B Correlation
P0410 Secondary Air Injection System
P0411 Secondary Air Injection System Incorrect Flow Detected
P0412 Secondary Air Injection System Switching Valve A Circuit
P0413 Secondary Air Injection System Switching Valve A Circuit Open
P0414 Secondary Air Injection System Switching Valve A Circuit Shorted
P0415 Secondary Air Injection System Switching Valve B Circuit
P0416 Secondary Air Injection System Switching Valve B Circuit Open
P0417 Secondary Air Injection System Switching Valve B Circuit Shorted
P0418 Secondary Air Injection System Control A Circuit
P0419 Secondary Air Injection System Control B Circuit
P041A Exhaust Gas Recirculation Temperature Sensor B Circuit
P041B Exhaust Gas Recirculation Temperature Sensor B Circuit Range/Performance
P041C Exhaust Gas Recirculation Temperature Sensor B Circuit Low
P041D Exhaust Gas Recirculation Temperature Sensor B Circuit High
P041E Exhaust Gas Recirculation Temperature Sensor B Circuit Intermittent/Erratic

Bel direct: 073 260 11 11