Roetfilter verwijderen

Roetfilter verwijderen DPF verwijderen, alle dieselauto’s, busjes en trucks gebouwd vanaf 2006 hebben een roetfilter, ook wel DPF (Diesel Partikel Filter) genoemd of In het frans FAP (filtre à particules).

Het roetfilter is geplaatst in de uitlaat met als doel de roetdeeltjes uit de motor te vangen en deze tijdelijk op te slaan. Na ongeveer 200 tot 600 kilometer zit het roetfilter vol met roet en moet er een regeneratie plaatsvinden.

Roetdeeltjes verbranden

Om de roetdeeltjes te verbranden moet de temperatuur in het roetfilter verhoogd worden tot ongeveer 700 graden.

Om deze temperatuur te bereiken moet er een grote hoeveelheid diesel in het roetfilter worden gespoten. Bij sommige systemen wordt er ook nog een extra additief gebruikt.

U kunt zich voorstellen dat dit niet gunstig is voor het brandstofverbruik en voor het milieu. ( fijn stof ) Als de regeneratie heeft plaatsgevonden begint heel het proces weer opnieuw. Onvermijdelijk is dat elk roetfilter op een bepaald punt gaat verstoppen omdat er van elke regeneratie as achterblijft van de verbranding.

Roetfilter laten verwijderen door Orange Chiptuning

De dealer biedt als enige oplossing het roetfilter reinigen of vervangen. Doordat fabrikanten het systeem niet doorontwikkelen blijft dit een zwak punt en is de kans op herhaling groot. De kosten van een nieuw roetfilter kunnen oplopen tot 3500,- euro.

Bijna alle fabrikanten zullen beweren dat het roetfilter een zeer lange levensduur heeft, maar aangezien deze technologie relatief nieuw is en wij vaak jonge auto’s met weinig kilometers zien, zal de tijd leren hoe snel het roetfilter kapot gaat. Het roetfilter geeft aanzienlijk meer problemen dan het doel waarvoor het is ontworpen. Vandaar dat de meeste mensen gebruikmaken van de service die Orange Chiptuning biedt om het roetfilter te verwijderen.

Wat kunnen wij voor u betekenen?

Wij hebben jaren ervaring en passen de software aan zodat er geen foutmelding ontstaat en het mogelijk is zonder roetfilter te rijden. Doordat wij alle software handmatig schrijven kunnen wij voor iedere auto een passende oplossing ontwikkelen. Wij kunnen ook het Adblue SCR systeem uitschakelen.

Let op: Wanneer het roetfilter wordt leeggehaald of verwijderd, dient deze ook softwarematig te worden uitgeschreven. De meeste bedrijven maken gebruik van een programma wat roetfilter gerelateerde software wist, zeer regelmatig worden stukken software overgeslagen of niet herkend door dit programma en zal de auto na een aantal weken toch weer gaan regenereren of storingen geven. Doordat wij alle roetfilter gerelateerde data wissen kunnen wij het roetfilter verwijderen en 100% storingsvrije software garanderen. Wij maken GEEN gebruik van programma’s en schrijven alle software handmatig.

Bel direct: 073 260 11 11




Foutcodes

P2002 Roetfilter cilinderrij 1 – efficiëntie onder drempelwaarde
P2003 Deeltjesafscheider, cilinderrij 2 – efficiëntie onder drempelwaarde
P200C Dieselroetfilter, cilinderrij 1 – te hoge temperatuur
P200D Dieselroetfilter, cilinderrij 2 – te hoge temperatuur
P200E Katalysator, cilinderrij 1 – te hoge temperatuur
P200F Katalysator, cilinderrij 2 – te hoge temperatuur
P2031 Sensor uitlaatgastemperatuur 2, cilinderrij 1 – storing in circuit
P2032 Sensor uitlaatgastemperatuur 2, cilinderrij 1 – circuit laag
P2033 Sensor uitlaatgastemperatuur 2, cilinderrij 1 – circuit hoog
P2034 Sensor uitlaatgastemperatuur 2, cilinderrij 2 – storing in circuit
P2035 Sensor uitlaatgastemperatuur 2, cilinderrij 2 – circuit laag
P2036 Sensor uitlaatgastemperatuur 2, cilinderrij 2 – circuit hoog
P2080 Sensor uitlaatgastemperatuur 1, cilinderrij 1 – bereik-Bedrading
P2081 Sensor uitlaatgastemperatuur 1, cilinderrij 1
P2082 Sensor uitlaatgastemperatuur 1, cilinderrij 2
P2083 Sensor uitlaatgastemperatuur 1, cilinderrij 2
P2084 Sensor uitlaatgastemperatuur 2, cilinderrij 1
P2085 Sensor uitlaatgastemperatuur 2, cilinderrij 1
P2086 Sensor uitlaatgastemperatuur 2, cilinderrij 2
P2087 Sensor uitlaatgastemperatuur 2, cilinderrij 2
P20E2 Temperatuursensor uitlaatgas 1/2, cilinderrij 1
P20E3 Temperatuursensor uitlaatgas 1/3, cilinderrij 1
P20E4 Temperatuursensor uitlaatgas 2/3, cilinderrij 1
P20E5 Temperatuursensor uitlaatgas 1/2, cilinderrij 2
P2195 Verwarmde lambdasonde 1, cilinderrij 1
P2196 Verwarmde lambdasonde 1, cilinderrij 1
P2197 Verwarmde lambdasonde 1, cilinderrij 2
P2198 Verwarmde lambdasonde 1, cilinderrij 2
P2231 Verwarmde lambdasonde 1, cilinderrij 1
P2232 Verwarmde lambdasonde 2, cilinderrij 1
P2233 Verwarmde lambdasonde 3, cilinderrij 1
P2234 Verwarmde lambdasonde 1, cilinderrij 2
P2235 Verwarmde lambdasonde 2, cilinderrij 2
P2236 Verwarmde lambdasonde 3, cilinderrij 2
P2237 Verwarmde lambdasonde 1, cilinderrij 1
P2238 Verwarmde lambdasonde 1, cilinderrij 1
P2239 Lambdasonde 1, cilinderrij 1
P2240 Verwarmde lambdasonde 1, cilinderrij 2
P2241 Lambdasonde 1, cilinderrij 2, positieve stroomregeling
P2242 Verwarmde lambdasonde 1, cilinderrij 2, positieve stroomregeling
P2243 Verwarmde lambdasonde 1, cilinderrij 1, referentiespanning
P2244 Verwarmde lambdasonde 1, cilinderrij 1, referentiespanning
P2245 Verwarmde lambdasonde 1, cilinderrij 1, referentiespanning
P2246 Verwarmde lambdasonde 1, cilinderrij 1, referentiespanning
P2247 Verwarmde lambdasonde 1, cilinderrij 2, referentiespanning
P2248 Verwarmde lambdasonde 1, cilinderrij 2, referentiespanning
P2249 Verwarmde lambdasonde 1, cilinderrij 2, referentiespanning
P2250 Verwarmde lambdasonde 1, cilinderrij 2, referentiespanning
P2251 Verwarmde lambdasonde 1, cilinderrij 1, negatieve stroomregeling
P2252 Lambdasonde 1, cilinderrij 1, negatieve stroomregeling
P2253 Verwarmde lambdasonde 1, cilinderrij 1
P2254 Verwarmde lambdasonde 1, cilinderrij 2
P2255 Verwarmde lambdasonde 1, cilinderrij 2
P2256 Verwarmde lambdasonde 1, cilinderrij 2
P2428 Uitlaatgastemperatuur, cilinderrij 1 – temperatuur te hoog
P2429 Uitlaatgastemperatuur, cilinderrij 2 – temperatuur te hoog
P2648 Uitlaatgastemperatuur sensor
P242A Temperatuursensor uitlaatgas 3, cilinderrij 1 – storing in circuit
P242B Temperatuursensor uitlaatgas 3, cilinderrij 1
P242C Temperatuursensor uitlaatgas 3, cilinderrij 1 – circuit laag
P242D Temperatuursensor uitlaatgas 3, cilinderrij 1 – circuit hoog
P242E Temperatuursensor uitlaatgas 3, cilinderrij 1
P242F Dieselroetfilter – verstopping/asvorming
P244A Dieselroetfilter – verschildruk te laag
P244B Dieselroetfilter – verschildruk te hoog
P244C Dieselroetfilter, cilinderrij 1 – uitlaattemperatuur te laag voor regeneratie
P244D Dieselroetfilter, cilinderrij 1 – uitlaattemperatuur te hoog voor-regeneratie
P244E Dieselroetfilter, cilinderrij 2 – uitlaattemperatuur te laag voor-regeneratie
P244F Dieselroetfilter, cilinderrij 2 – uitlaattemperatuur te hoog voor-regeneratie
P245E Druksensor dieselroetfilter B – storing in circuit
P245F Verschildruksensor dieselroetfilter B – bereik/vermogen circuit
P2459 Regeneratiefrequentie roetfilter
P2463 Roetfilter verstopt.
P2664 Lambdasonde – Signaal niet plausible
P2668 Lambdasonde – Overbelasting grenswaarde niet gehaald
P3050 Lambdasonde Deellast grenswaarde is niet gehaald.