Meten is weten !

Wij hebben de beschikking over een testbank van het merk Dynostar, welkegeschikt is voor twee- als vierwiel aangedreven auto’s.
De testbank is gemonteerd in een door Merford geïnstalleerde geluidscabine
met geforceerde rijwindkoeling die tot 50.000m³ lucht per uur kan verplaatsen.

De verstelbare wielbasis van 2 meter t/m 3,5 meter maakt deze Dyno geschikt
voor het testen van nagenoeg iedere auto.

De testbank werkt volgens het “rolling-road” principe; de voorste en de achterste
rollen worden middels een aandrijflijn gesynchroniseerd. Dankzij deze constructie
kunnen ook tweewiel aangedreven voertuigen die voorzien van ABS, ESP of ASR
probleemloos worden getest.

Wat wij u kunnen aanbieden icm de Dyno
Door onze expertise in combinatie met de meest geavanceerde en uitgebreide
testapparatuur zijn wij in staat om iedere gewenste meting uit te voeren en
storingen te lokaliseren.

Hieronder vind u enkele mogelijkheden:

• Statisch testen ; het vasthouden van ieder gewenst toerental voor optimale afstelling
voor competitie auto’s met een vrij-programmeerbare ECU. Deze methode is ook
geschikt voor het lokaliseren van storingen die alleen optreden bij een bepaald
toerental of een bepaalde belasting.

• Dynamisch testen ; het meten en vaststellen van het vermogen (PK / Koppel) door
exact gelijke omstandigheden als op de weg. De auto wordt hierdoor dus niet
zwaarder belast dan op de weg. Tijdens deze dynamische run wordt er bij ieder
toerental het vermogen en lambda waarde gelogd, zodat u na de test exact alle
gegevens op een formulier meekrijgt.

• Krukas / wielvermogen ; door middel van intelligente software zijn we in staat
om zowel het wiel- als krukasvermogen te meten.

• Afstellen van injectie auto’s ; auto’s die zijn voorzien van een vrij-
programmeerbare ECU (Gems / DTA / KMS etc) of een “stand-alone” systeem
kunnen feilloos worden afgesteld. Bij iedere gas stand positie en toerental
wordt de brandstofverhouding gelogd en aangepast waar nodig.

• Acceleratie meting ; het meten van acceleraties en tussen-acceleraties, bijv.
hoe snel het voertuig versnelt van 50 naar 100km/h of 100 naar 200km/h

• Snelheidsmeting ; het meten van de topsnelheid van uw voertuig tot een max van
350 km/h. Door de vooraf ingestelde CW waarde (oppervlakte en gewicht) wordt
de situatie exact gelijk als op de weg.

• 5-gas meting ; Het is mogelijk om een 5-gas meting te doen op de dyno.
Dit kan zowel bij stationair toerental als bij belasting. De waarden van de meting
(AFR, CO, CO², HC en NOx) worden gelogd en geanalyseerd.

• Diagnose stellen ; dmv diverse sensoren kunnen we o.a. lambda waarde, turbodruk,
inlaat temperatuur en uitlaat temperatuur meten.

• Scoop meting ; doormeten van alle elektronica, sensoren en het lokaliseren van
storingen die niet worden gevonden door diagnose apparatuur.

• Drive cycle test ; door geïntegreerde software wordt er op de testbank een
programma nagereden waar men moet schakelen, accelereren, remmen etc. net
zoals in de praktijk. Tijdens deze ‘route’ worden alle waardes (AFR, Co, Co², HC, NOx)
gelogd voor bijvoorbeeld een emissie test. Ook is het mogelijk om bijv. een actieradius
van een elektro auto te bepalen aan de hand van het af te leggen traject.

Meekijken tijdens de sessie
De testruimte beschikt over een aparte ruimte waar u alles live kunt volgen.

Vermogensgrafiek

Kosten met tuning

De kosten van een vermogenstest zijn samen met een tuning 140,- Euro.ex BTW

Zonder tuning

Basis meting met enkele runs € 195, ex BTW Meting bedoeld om vermogen en koppelkromme vast te stellen.De meting bestaat uit enkele runs (net wat nodig is) om een eenduidig en nauwkeurig meetresultaat te bewerkstelligen.

Tijdsduur 1,5 tot 2 uur.

Nieuwsgierig geworden?

Neem contact op via het contactformulier of telefonisch met Orange Chiptuning 073-2601111.