- Telefoon: 073 - 260 11 11
Adblue is een chemische vloeistof die wordt gebruikt bij op dieselvoertuigen om de NOx-niveaus te verlagen. De Adblue-vloeistof (urea en gedemineraliseerd water) wordt vlak voor de SCR-katalysator in het uitlaatsysteem gespoten. De inspuiting van Adblue in de uitlaatgassen genereert een chemische reactie in de SCR Cat waardoor NOx wordt omgezet in stikstof en waterdamp. Adblue is geïntroduceerd door autofabrikanten om de strenge emissiedoelstellingen van overheidsinstanties te halen. Adblue wordt ook DEF (Diesel Exhaust Fluid), Urea, genoemd.
Adblue / SCR / DEF / Urea verwijderen-uitschakelen
Het Adblue- en SCR-systeem is een relatief complex systeem met een reeks elektronische sensoren, modules en pompen. Deze systemen kunnen falen en zijn duur in onderhoud. Een voertuig dat regelmatig wordt gebruikt, verbruikt een grote hoeveelheid Adblue en de tank moet regelmatig worden bijgevuld.
Onze Adblue-verwijderingsservice zal het Adblue-systeem elektronisch uitschakelen en de bijbehorende waarschuwingsberichten verwijderen. Het uitschakelen van het Adblue-systeem wordt gerealiseerd door het motormanagementsysteem opnieuw te programmeren.
Let op!
Het uitschakelen van Adblue is alleen toegestaan in landen buiten de EU of bij auto’s, vrachtwagens, machines welke off-road worden gebruikt!
Er zijn een aantal merken waarbij het Adblue systeem zeer veel storing geeft.
Adblue uitschakelen Audi, Adblue uitschakelen BMW, Adblue uitschakelen Citroen, Adblue uitschakelen Landrover, Adblue uitschakelen Peugeot, Adblue uitschakelen Renault, Adblue uitschakelen Seat, Adblue uitschakelen Opel, Adblue uitschakelen Volkswagen.
- Statisch testen
- Dynamisch testen
- Krukas / wielvermogen
- Afstellen van injectie auto’s
- Acceleratie meting
- Acceleratie meting
- 5-gas meting
- Diagnose stellen
- Scoop meting
- Drive cycle test
Statisch testen
Het vasthouden van ieder gewenst toerental voor optimale afstelling voor competitie auto’s met een vrij-programmeerbare ECU. Deze methode is ook geschikt voor het lokaliseren van storingen die alleen optreden bij een bepaald toerental of een bepaalde belasting.
Dynamisch testen
Het meten en vaststellen van het vermogen (PK / Koppel) door exact gelijke omstandigheden als op de weg. De auto wordt hierdoor dus niet zwaarder belast dan op de weg. Tijdens deze dynamische run wordt er bij ieder toerental het vermogen en lambda waarde gelogd, zodat u na de test exact alle gegevens op een formulier meekrijgt.
Krukas / wielvermogen
Door middel van intelligente software zijn we in staat om zowel het wiel- als krukasvermogen te meten.
Afstellen van injectie auto’s
Auto’s die zijn voorzien van een vrij-programmeerbare ECU (Gems / DTA / KMS etc) of een “stand-alone” systeem kunnen feilloos worden afgesteld. Bij iedere gas stand positie en toerental wordt de brandstofverhouding gelogd en aangepast waar nodig.
Acceleratie meting
Het meten van acceleraties en tussen-acceleraties, bijv. hoe snel het voertuig versnelt van 50 naar 100km/h of 100 naar 200km/h.
Snelheidsmeting
Het meten van de topsnelheid van uw voertuig tot een max van 350 km/h. Door de vooraf ingestelde CW waarde (oppervlakte en gewicht) wordt de situatie exact gelijk als op de weg.
5-gas meting
Het is mogelijk om een 5-gas meting te doen op de dyno. Dit kan zowel bij stationair toerental als bij belasting. De waarden van de meting (AFR, CO, CO², HC en NOx) worden gelogd en geanalyseerd.
Diagnose stellen
D.m.v. diverse sensoren kunnen we o.a. lambda waarde, turbodruk, inlaat temperatuur en uitlaat temperatuur meten.
Scoop meting
Doormeten van alle elektronica, sensoren en het lokaliseren van
storingen die niet worden gevonden door diagnose apparatuur.
Drive cycle test
Door geïntegreerde software wordt er op de testbank een programma nagereden waar men moet schakelen, accelereren, remmen etc. net zoals in de praktijk. Tijdens deze ‘route’ worden alle waardes (AFR, Co, Co², HC, NOx) gelogd voor bijvoorbeeld een emissie test. Ook is het mogelijk om bijv. een actieradius van een elektro auto te bepalen aan de hand van het af te leggen traject.
Contact
Kosten
- Kosten met tuning € 140,- ex BTW
(De kosten van een vermogenstest zijn samen met een tuning) - Basis meting met enkele runs € 195,- ex BTW
(Meting bedoeld om vermogen en koppelkromme vast te stellen) - Tijdsduur 1,5 tot 2 uur.
Meekijken
De testruimte beschikt over een aparte ruimte waar u alles live kunt volgen.
Vermogensgrafiek