•   Telefoon: 073 - 260 11 11

Testbank

Meten is weten!

Wij hebben de beschikking over een testbank van het merk Dynostar, welkegeschikt is voor twee- als vierwiel aangedreven auto’s.
De testbank is gemonteerd in een door Merford geïnstalleerde geluidscabine
met geforceerde rijwindkoeling die tot 50.000m³ lucht per uur kan verplaatsen.

De verstelbare wielbasis van 2 meter t/m 3,5 meter maakt deze Dyno geschikt
voor het testen van nagenoeg iedere auto.

De testbank werkt volgens het “rolling-road” principe; de voorste en de achterste rollen worden middels een aandrijflijn gesynchroniseerd. Dankzij deze constructie kunnen ook tweewiel aangedreven voertuigen die voorzien van ABS, ESP of ASR probleemloos worden getest.

Wat wij u kunnen aanbieden icm de Dyno
Door onze expertise in combinatie met de meest geavanceerde en uitgebreide
testapparatuur zijn wij in staat om iedere gewenste meting uit te voeren en
storingen te lokaliseren.

Mogelijkheden
  • Statisch testen
  • Dynamisch testen
  • Krukas / wielvermogen
  • Afstellen van injectie auto’s
  • Acceleratie meting
...
  • Acceleratie meting
  • 5-gas meting
  • Diagnose stellen
  • Scoop meting
  • Drive cycle test
01.

Statisch testen

Het vasthouden van ieder gewenst toerental voor optimale afstelling voor competitie auto’s met een vrij-programmeerbare ECU. Deze methode is ook geschikt voor het lokaliseren van storingen die alleen optreden bij een bepaald toerental of een bepaalde belasting.

02.

Dynamisch testen

Het meten en vaststellen van het vermogen (PK / Koppel) door exact gelijke omstandigheden als op de weg. De auto wordt hierdoor dus niet zwaarder belast dan op de weg. Tijdens deze dynamische run wordt er bij ieder toerental het vermogen en lambda waarde gelogd, zodat u na de test exact alle gegevens op een formulier meekrijgt.

03.

Krukas / wielvermogen

Door middel van intelligente software zijn we in staat om zowel het wiel- als krukasvermogen te meten.

04.

Afstellen van injectie auto’s

Auto’s die zijn voorzien van een vrij-programmeerbare ECU (Gems / DTA / KMS etc) of een “stand-alone” systeem kunnen feilloos worden afgesteld. Bij iedere gas stand positie en toerental wordt de brandstofverhouding gelogd en aangepast waar nodig.

05.

Acceleratie meting

Het meten van acceleraties en tussen-acceleraties, bijv. hoe snel het voertuig versnelt van 50 naar 100km/h of 100 naar 200km/h.

06.

Snelheidsmeting 

Het meten van de topsnelheid van uw voertuig tot een max van 350 km/h. Door de vooraf ingestelde CW waarde (oppervlakte en gewicht) wordt de situatie exact gelijk als op de weg.

07.

5-gas meting

Het is mogelijk om een 5-gas meting te doen op de dyno. Dit kan zowel bij stationair toerental als bij belasting. De waarden van de meting (AFR, CO, CO², HC en NOx) worden gelogd en geanalyseerd.

08.

Diagnose stellen

D.m.v. diverse sensoren kunnen we o.a. lambda waarde, turbodruk, inlaat temperatuur en uitlaat temperatuur meten.

09.

Scoop meting

Doormeten van alle elektronica, sensoren en het lokaliseren van
storingen die niet worden gevonden door diagnose apparatuur.

10.

Drive cycle test

Door geïntegreerde software wordt er op de testbank een programma nagereden waar men moet schakelen, accelereren, remmen etc. net zoals in de praktijk. Tijdens deze ‘route’ worden alle waardes (AFR, Co, Co², HC, NOx) gelogd voor bijvoorbeeld een emissie test. Ook is het mogelijk om bijv. een actieradius van een elektro auto te bepalen aan de hand van het af te leggen traject.

Contact

Graaf Van Solmsweg 99e Box 39 5221 BM 's-Hertogenbosch
073 - 260 11 11

Kosten

  • Kosten met tuning € 140,- ex BTW
    (De kosten van een vermogenstest zijn samen met een tuning)

  • Basis meting met enkele runs € 195,- ex BTW
    (Meting bedoeld om vermogen en koppelkromme vast te stellen)
  • Tijdsduur 1,5 tot 2 uur.

Meekijken

De testruimte beschikt over een aparte ruimte waar u alles live kunt volgen.

Vermogensgrafiek


Nieuwsgierig geworden? Neem contact op